Jag ska bli pappa, igen!

På grund av tidsbrist har jag motvilligt varit frånvarande från mitt digitala liv även om det på ett sätt har varit behövligt.
Lägenheten är ommöblerad och mitt gamla rum är nu vårat sovrum och mitt space har krympt till ett skrivbord, en liten klädgarderob samt en Billy bokhylla med några lådor i.

Anledningen är något av det mest underbara, vi behöver ett rum ledigt tills den här krabaten ser dagens ljus i slutet av augusti 🙂
lillaenSyns det en high five? 😉

Har även i allt stökande försökt göra något åt vardagsrummet när ändå resterande tre rum möblerats om, börjar se godkänt ut men återstår en del pyssel.

Sedan i fredags har jag haft pappa och syster på besök ända tills idag, intensivt och trevligt men ack så jobbigt när dom for hemåt, ibland känns det för tungt att man flyttade så långt bort.

Dottern firades av i söndags på hennes treårsdag, tre år som har gått lite väl snabbt, känns som att det bara var några veckor sedan hon kom till världen men påminns snabbt att så inte är läget när hon ropar gullunge efter mig.
IMG_0977 (Small)
Det var en liten uppdatering om varför jag inte haft allt för mycket tid framför skärmen, skulle vilja hitta tillbaka till bloggandet snart, skulle vara behövligt att skriva av sig lite till.

 

2 thoughts on “Jag ska bli pappa, igen!

  1. En får gratulera, så himla kul för eran lilltjej att bli storasyster (och för er att bli tvåbarnsföräldrar)..jobbigt dock att vara gravid på sommaren, här lyckades man pricka in så att man var höggravid mitt i smällheta sommaren bägge gångerna *BLÄK*
    Du får passa upp frugan mer än vanligt (läs: lyda hennes minsta befallning) för det är hon värd 😉

    Haha jaså ni möblerar också om, vårat hus har möblerats om otaliga gånger sedan vi flyttade in i det för tio år sedan och nu är det dags igen då yngsta dottern (sju år) verkligen tycker att jag och gubben har för stort sovrum och hon alldeles för litet..så vad gör man inte för ungarna lixom vi ska ju ändå bara ähum..sova inne i vårt rum.

    Ja du ser vad mycket jag saknat att du bloggat..värsta kommentarnovellen 🙂

    • Tackar så mycket!
      Det är inte första gången hon går gravid en sommar så hon vet vad som väntar och är inte direkt överlycklig av den anledningen.
      Hon ber aldrig om någonting oavsett hur knepigt eller jobbigt det är men jag försöker se de tillfällena och hjälpa så gott jag kan. Självständigheten håller hon starkt i 😉

      Ja det vette katten varför man behöver ett sovrum som rymmer mer än säng men utrymme för diverse aktiviteter kan alltid vara till fördel 😉

      Jag måste bättre mig och uppdatera oftare, jag har en del att skriva men inte riktigt tiden än till att skriva det :-/

Kommentera

