Major uppdate.

Då är jag iaf lite tillbaka efter en (o)frivillig paus härifrån.

Förkyld har jag varit, med halsont och annat tråkigt men jag har inte haft tid att vara sjuk på riktigt.
Förutom jobbet och träningen så har jag haft fullt upp med att möblera om hemma, då jag inte ska ha kvar ”mitt” rum så har den varit grymt mycket att gå igenom. Från att vara en liten horder med eget rum där man kan samla all skit så har samma stora Ford Fikus varit fullastad med saker till lokala Erikshjälpen och minst lika mycket har slängts.
Hela förra lördagen inventerade jag också min samling Ericsson mobiltelefoner och reklamsaker, 1 heldag, ~900 bilder och 14 flyttkartonger senare var det över, nästan. Nu fattas bara bilder på själva mobilerna också men det får tas någon annan dag.

Förra söndagen spenderades ute med att rensa hela jäkla förrådet på saker och gå igenom kartonger på gräsmattan utanför, flertalet förbipasserande undrade skämtsamt om det var loppis men tackade nej när jag frågade seriöst om de såg något intressant. Tyckte dom det var pinsamt? En del saker försvann dock från grovsopporna innan tömning så det kanske var intressant trots allt?

Efter att jag var klar i lägenheten med mitt rensande och arkiverande var det över >20 flyttkartonger, bokhyllor mm mera som skulle ned för en smal trapp som svänger som gör det till en stor utmaning att ta sig ned för med flyttkartonger utan att snubbla.
Jag skulle sammanfatta söndagen som ett ryggpass från helvetet.

Jag har också hittat nu vad som ger mig den absolut största energiboosten utan någon dipp, fettkaffe!
Den är nyckeln till ett nästan obegränsat lager med energi, fettkaffe var den enda energin jag fick i mig under dagen tills det var dags för sen middag, den höll mig igång från tidig morgon till sen natt. Sambon ville att jag iaf på kvällarna skulle lugna ned mig lite, men, det orkade jag inte 😉

Det var inte allt men en del, får återkomma vid tillfälle med mer 🙂

Annonser

3 thoughts on “Major uppdate.

  1. Låter som om du fick ett redigt pass helt gratis hemmavid, plus massa gjort. Har själv lite för mycket energi & tid just nu så jag önskar jag hade huset kvar att snickra på, eller ännu hellre en tom tomt och en bunt med pengar för att bygga ett nytt. Det kommer, men ligger tyvärr ca 5 år framåt i planen.

    Lite skönt pass idag. Måste tacka för tipset om stopp i tyngsta läget. Jag tror att jag höjde en hel del idag dels pga det och dels pga mitt sjuka ca 12 set x ca 10 reps pass på marklyft & squats i förra veckan. Jag tror det satte bra fart på proteinsyntesen (min högst personliga ovetnskapliga gissning). Träningsvärken i framsidan av låren var iaf inte av denna värld. Nu känns benen sjukt starka, får se hur det går på morgondagens benpass. Aldrig kört i närheten av så tufft på crosstrainern som jag gjorde idag.

    Det är definitivt ett tips, att köra 12 x 10 i snabbt tempo på ca 60% av RM1, om du vet att du inte ska träna på några dagar (blir nästan som ett HIIT pass). Dagen efter körde jag mitt normala arm- & axelpass (innan träningsvärken kom) och sedan 5 dagars paus. Aldrig varit eller känt mig så stark. 🙂

    Stoppen i tyngsta läget, är jag säker på, har gett effekt. Körde bänkpress & lutande dito till fail idag. Normalt brukar failen komma i bottenläget men idag kom den 5 av 6 ggr mitt i, dvs jag kunde haka i stången i den lägre kroken, och enbart en gång i botten. Tack.!!

  2. Jag hoppas att inget allvarligt har hänt, utan att du bara inte orkar blogga.

    Kände för att komma hit och skryta lite då jag var rätt nöjd efter senaste benpasset. Började med följande;

    Marklyft 50 5 / 80 5 / 100 5 / 110 3 / 80 12
    Squats 20 5 / 40 5 / 60 5 / 70 3 / 40 12

    Känns rätt bra då jag började med 40 resp 20 kg för knappa tre månader sedan. Varit lite trögt på sistone, men 110 resp 70 kg är en ökning på 10 kg sedan förra passet. 🙂

    • Tidsbrist är rätta ordet 🙂

      Det är bra vikter, du är snart om mig på vikterna. Mina marklyft går lite sådär och i knäböj har jag börjat experimentera med långa stop i bottenläge samt jämfota för att attackera benen på andra sätt och lära mig (förhoppningsvis) enbensböj.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s