Är det som det borde?

Jobbat är jobbigt och tung träning är tungt, det låter rätt, eller?

Träningen gick riktigt hyffsat i morse och hela passet i sig kändes riktigt fint, knäböjen har jag lagt om så att det blir färre rep och kanske mer set så att jag kan bygga lite mera styrka i benen. Målet blir att klara av 100kg fem repetitioner och tre set, ingen tidsgräns utan den press jag har att jag vill öka varje pass är press nog.

Jag var inte ensam i morse utan kul nog var det en annan pajas där, riktig spegelapa, han gick runt och flexade sig i speglarna minst en kvart innan han lyfte hantlarna 😀
Undrar om jag blir likadan när jag har något att spegla..
2014-04-08

7 thoughts on “Är det som det borde?

  1. Nu tänkte jag låtsas att du är My (LCHFIngenjören) och skriva lite skryt här, haha. Gillar inte hennes sida så värst och avskyr allt som är skrivet på dialekt där.. Suck.

    Nåja. Gjorde idag min slutvägning efter 8 veckor enligt Jonas Bergqvists bok, Drömkroppen på………. Jag har inte följt programmet till punkt och pricka utan haft det som inspiration men följt alla fyra principerna. Lite slarv har funnits vad gäller maten, dessutom sjuk en sväng, men kompenserat med mycket mer träning.

    Resultaten är helt ok, eller vad sägs om;
    Fett, minus 6,0 kg
    Muskler, plus 1,3 kg

    Måttbandet bekräftar siffrorna.
    Midja, minus 7,1 cm
    Överarm, plus 1,1 cm

    Att totala viktnedgången ”bara” är 4 kg känns rätt irrelevant. Ryggvärken nästan borta, styrkan och energin mångdubblad, för att inte tala om glädjen i att träna styrka och de kraftigt förbättrade resultaten.

    🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

    • Inte alla som dras till rosa fluff tydligen 😉

      Resultaten är grymma, finns inte mycket mer att säga en det. Blir det en till 8 veckors projekt snart igen eller vad händer nu? Borde annars kunna fortsätta leverera resultat.

      Kul också att jag inte är den enda som känner en fånigt stor motivation till träning och allt det ger 😀

      • Näe. Rosa fluff och dialekt klarar jag mig bra utan. Fast bra att det finns, motiverar nig många. 🙂

        Kommer som det ser ut som tidigare sagt köra paleo mot autoimmuna sjukdomar, men såklart behålla lowcarb tänket, så ingen större skillnad. Fortsätter i övrigt som innan. Tre perioder till så… 🙂

      • Kollade in Karl Hultens inköpslista, såg trevlig ut bortsett från att han tycker man ska undvika ägg, det som är så gott 😀

      • Det är bara vid autoimmuna sjukdomar man under uteslutningsfasen skall undvika ägg, annars en rekommenderat råvara. Det första man tar tillbaka sen.

Kommentera

