Nytt jävla PB, stolt som få!

Gymmet i morse var lite som en underbar mardröm, dropset körde jag igen för axlarna, tungt är bara förnamnet. Direkt efter vilan när man är på de tyngsta vikterna igen så är tekniken perfekt men allt eftersom mjölksyran lappar till en så blir det så fånigt jobbigt och tvåorna på slutet är bara av ren envishet man lyfter tills de helt enkelt inte går att lyfta längre.

Efter en ordentlig genomkörare för axlarna fick jag för mig att testa maxa i marklyft, trots ett kaloriunderskott hade jag känslan att det skulle kanske kunna gå. Försiktigt höjde jag vart efter tills jag hade lyft 122,2kg som var 2,5kg över tidigare PB.
Med tanke på att det var fredag och motivationen på topp så trodde jag att 130kg inte var helt omöjligt. På första försöket så fick jag upp stången men tekniken svek ganska ordentligt men efter att kroppen hade lugnat sig efter det lyftet så blev det ett försök till med riktigt bra teknik även om den inte var perfekt så klart godkänd.
Kul tanke det att idag har jag lyft en så pass hög vikt att jag aldrig tidigare har gjort det.

Stolt, glad och mallig Timmy här! 😀
2014-03-28

6 thoughts on “Nytt jävla PB, stolt som få!

  1. Grattis.!!!! All anledning att vara stolt. Själv stolt över 60 kg, men det bleknar i jämförelse. :-S

    • Tackar! Marklyften upplever jag att det är den man ökar mest i, antagligen då det är en enorm helkroppsövning. Har du nyss hittat dit kommer du öka snabbt i den 🙂

  2. Btw. Vi pratade förut om sill, t.ex att lägga in med Stevia. Nu kom nya Allt om LCHF med lite sillrecept. Kul tänkte jag och slår upp Klara Dressers sill gjord på 5-minuters sill. Suck. När blev 24 g socker / 100 g LCHF.?? 39 E% kolhydrater.. Fattar inte vad de håller på med.

    En liten sidotanke. Äter nu glycine enligt Martinas rekommendationer (främst för sömnen, funkar klockrent och ger riktig sömn inte sömnpiller sömn). Äter det såklart även för muskeltillväxt. Nåja, till saken Caspar… Glycine ser ut som strösocker och är knallsött i sin rena form, kallas för the sweet aminoacid. Funderar om man kan ha det i sill, eller en pannacotta. Ska kolla om det går att värma. Att alla gäster slocknar en halvtimme efter maten får man leva med. 🙂

    Sticker iväg en vecka igen. Träna hårt.!!

    • Det känns lite som att det börjar gå troll i lchf, jag har några tidningar allt om lchf och liknande då svärmor prenumererar, jag är skeptisk till en hel del av recepten även om något fåtal ser bra ut. Lätt liberal/kolhydratsreducerad kost hjälper inte alla och riktig lchf får skit för det..

      Det låter såklart som att det borde testas. kul om resultatet blir mer avslappnade gäster 😀

      Blir alltid lika nyfiken vart du sticker iväg och vad du gör.
      Guide bergsbestigare?
      Deadliest Catch, fånga krabbor?
      Bara teorier 😉

      • Haha. Nu hos tjejen. Vi har alltid så fullt upp när vi ses så jag sitter inte med mobilen och läser. Har så mycket tid annars. Fast krabbfiske lät kul. 🙂 Hon stack iväg på någon bostadsrättsföreningsmöte så slappar i soffan med lite surf.

        Hmm, avslappnade gäster är ok, men sovande. Saken skall iaf undersökas vidare.

        Jo många s.k. Lchf tidningar och recept är rena skämtet.

Kommentera

