Ett par dropset för biceps.

Knät verkar vara bättre för jag kunde återinföra mina knäböj men började lugnt med att bara köra tre set istället för som innan fyra stycken. Känns verkligen att benen tappar så fort de missar ett pass knäböj, ruskigt fort går det.
För kära biceps blev det till att testa incline press, blev betydligt mer kontrollerat och då det är betydligt svårare att råka svinga upp hanteln så blir det också ‘tyngre’.
Dagens höjdpunkt var annars dropset för biceps och jag drog till en ordentlig mjölksyra i armarna. Totalt tre höjningar idag på ett kaloriunderskott, hoppas allt fortsätter flyta på såhär bra 🙂
2014-03-19

6 thoughts on “Ett par dropset för biceps.

  1. Låter kanon. Jag har också flyt just nu. Längtar till varje träningspass. Att jag delade upp det i överkropp & underkropp olika dagar var riktigt bra. Känner att jag slipper stressa igenom alla övningar och kan lägga till nya. Ökat antalet övningar en del på fria viktsidan. 🙂

    Fundering bara. Var det inte när du körde drop-set sist på på just biceps som du fick problem med arm/axel eller något sånt.??

    • Kul att du också känner så!
      Det enda jag inte längtar till alls är benträningen, fan ta knäböj..

      Jo det var det och, vad jag kom fram till, med en inte allt för bra teknik. Axeln slets ordentligt då men gårdagens dubbla dropset för biceps har bara resulterat i en efterlängtad träningsvärk 🙂

      • Ja det är roligt att man längtar efter träningsvärken. Ett sånt underbart tecken på att man har gjort rätt och kört hårt.

        Ta det försiktigt då med drop-seten så du inte skadar dig igen. Rätt teknik är nog a och o vid tung träning.

  2. Idag hade jag ett helt underbart underkroppspass, dvs benen, mage och nedre delen av ryggen. Höjde på samtliga maskiner/fria vikter förutom en, t.o.m de djup knäböjen kunde höjas 10 kg vilket var en stor seger då den inte gått att höja med de döda benen. När jag insåg efteråt att jag höjt alla utom den svor jag att jag inte gjorde det på den med, 2 kg extra på de 77 hade garanterat funkat.

    Kände samma pump som i promenaden igår, det bara flöt och jag behövde knappt några pauser mellan set & olika övningar. La även till marklyft på repertoaren. Hade dessutom sån energi efter stretchen att jag nästan ställde mig på löpbandet till den bra musiken de spelade. Höll dock igen.

    Jag vet inte vilket som ger vad, men kombinationen bra sömn, frisk, lowcarb, aminosyror, tung styrketräning, uppdelning i muskelgrupper och mer fria vikter verkar funka finfnt. Har såklart väldigt långt kvar till herrns tunga vikter men nu känns det riktigt kul.

    Lite udda att känna rejäl träningsvärk i armar (från passet i tisdags kväll) när man precis kört en tungt benpass och bara känna energi i benen. 🙂

    Försvinner iväg imorgon igen över helgen, så jag får tillönska herrskapet en trevlig om jag inte kommenterar mer ikväll. 🙂

    • Djupa knäböj är svåra att höja i, tycker det går så trögt att bli starkare i djupet.

      Jag känner ibland att det är roligare att höja något varje gång men kan jag fan höja redan nu så behöver jag inte vänta tills nästa gång. Gymma som om det vore våra sista pass!

      Kombinationen du nämner måste jag nog påstå är den vinnande för mig också. Nog mår jag som en gud men jag ser inte ut som en, än 😉

      Jag får själv önska en trevlig helg och på åternånting!

      • Jag svär lite inombords över att jag inte höjde den sista också. Alla upp känns bra. Tror nog jag höjer några nästa benpass också.

        Så sjukt härligt idag så imorgon tänkte jag gå emot mina egna principer och ställa en väckarklocka för att hinna med ett snabbt armpass innan jag drar iväg. 🙂

        Ja, det är riktigt svårt att höja de djupa squatsen, men idag fanns det kraft över så nästa gång blir det iaf 5 kg till om inte bendöden kommer tillbaka.

        Haha, någon gud har jag knappast som mål att se ut som, för gammal för det, men att må som en låter inte helt fel.

Kommentera

