Känns lite knasigt.

Det känns lite knasigt att äta fyra gånger om dagen då jag inte är riktigt van vid det men jag håller mig mätt tills nästa måltid.

Träningsvolymen tänker jag fortsätta med tills eller om jag känner att det blir för jobbigt men som det känns nu skulle allt det här kunna vara ganska hållbart men hur många käppar i hjulet en fridag i veckan sätter hade jag gärna velat veta svart på vitt men det är då omöjligt att säga. Nog kommer det att fördröja resultaten men skulle göra veckans resterande sex dagar uthärdliga.
Kommer jag annars in ordentligt i det jag äter tror jag att det kan gå per automatik men jag känner såklart sug efter annat. Dock har jag lovat 4 veckor mejerifritt så det kommer inte på tal om jag har en ”ätardag”.

Imorgon blir det ben och armar, hoppas benen har funnit sin styrka åter för sist var det pinsamt. Om jag fortfarande är svag, får jag skylla på kaloriunderskott?
2014-03-11

2 thoughts on “Känns lite knasigt.

  1. Äta fyra ggr om dagen. Herregud. Jag orkade inte ens med de tre ggr som boken skrev. Hålla på och laga mat och äta hela tiden känns det som. Så skönt som LCHF’are att slippa frukosteländet. Skrev i ett annat svar hur jag äter nu. Går så löjligt bra att jag nästan tror både vågen och måttbandet gått sönder.. 🙂

    Har förresten försökt hålla mig mejerifri jag också, förutom ost och smör då. Igår åt jag en halv deciliter Creme fraiche till en varmrökt lax och magen balla ur totalt. Just Creme fraiche verkar jag ha något problem med, blir oftast åt helskotta. Dricka en liter mjölk är inga problem.

    • Laga mat tog lång tid, den gången, batching kallas det 😉

      Tycker mejerier är alldeles för lätta att överkonsumera och alla värden springer iväg, fett, protein, kalorier..
      Creme fraiche kan jag sluka mycket av utan att blinka, mjölk också men då förr i tiden.

Kommentera

