En proteinrik ‘LCD’, dags att klättra nedåt.

Tänkte den här veckan testa hur träningen blir på så pass låga kalorier att det kallas LCD, Low Calory Diet. Det innebär att jag får äta max 1500kcal och med det jag ska äta den här veckan landar jag på 1417kcal.
Maten blir då två stora färsburgare på 475g samt 350g färdig kyllingfilé. Nu väljer jag att ligga på höga proteiner och de landar på 180g och för att tillfredsställa musklerna delar jag upp det på fyra måltider. Inte direkt någon periodisk fasta 😉

Av någon konstig, men bra, anledning lovade jag sambon igår kväll, efter våran mejeridag, att inte äta mejerier alls på fyra veckor. Skakade till och med hand på det.
Så det samtidigt att smör får vara godkänt men känner det nu att jag går all in och tillåter INGA mejerier. När smöret behövs byts det ut mot kokosolja, simple as that.

Vikten den senaste tiden har inte varit mycket att skryta om utan bara mycket, helgen i Stockholm gjorde verkligen sitt till.
vikt2014-03-09
Hur exakt kommer siffrorna för maten se ut denna vecka? Det började idag och nedan är hur det kommer att se ut.
2014-03-09Kolhydraterna på 0,1g kommer från ett ägg som användes för att göra fyra färsburgare så jag kommer få i mig ett halvt ägg om dagen som genererar 0,1g kolhydrater, kan vi kalla det fakir ändå?

Kommentera

