Tillbaka från Stockholm.

Då var jag tillbaka efter en lite längre helg i Stockholm. Jag hade för avsikt att ta med datorn upp men glömde den i ryggsäcken innanför dörren och mobilen är inte något jag gärna bloggar med.

Jag fick chans att träna med syrran som kör nästan enbart gruppass och inget fritt som jag förstått men den här gången skulle det ändras på, trodde jag. Till min stora besvikelse var hörnan med ”fria” vikter minimal, ens inte en lös skivstång så knäböj, bänkpress och marklyft ska då köras i smithmaskinen? Jag saknar ord..
Dock fanns det några hantlar som var fria, alltid nått 😉
bjorkgym (Small)
Jag har även nu lagt mejerierna på hyllan en liten stund då den här helgen har varit fylld med dom, hua, så nu är det färsbiffar för hela slanten som gäller. Fyra om dagen enligt värdena nedan, vi tar och kallar det färsbiffdeffen då jag vill hålla musklerna jag har och sjunka ordentligt i fettprocent. Har även en ny leksak jag kan presentera vid senare tillfälle 😉

Gymmet idag gick bra och det blev en ökning i reps i bänkpress så den här gången lyckades jag med att köra 55kg 8 reps fyra set. Är lite nyfiken på hur träningen kommer kännas på det här låga intaget av kcal men proteinet borde vara ok, eller?
2014-03-04

4 thoughts on “Tillbaka från Stockholm.

  1. Jag hatar att komma in till ett ”nytt” gym och så finns det knappt några fria vikter!! Men man får vara snabbtänkt, och ändra vilka övningar man kör under passet så att man får till ett hyfsat pass för de muskelgrupper man tänkt träna ändå!

    1245 kcal måste vara riktigt lågt för dig, eller? Hur kändes det dagen efter så lite matintag?

    När jag kom hem efter gymmet igår (benpass!) så hade jag helt tappat aptiten, så jag fick inte i mig så mycket som jag hade planerat. Totalt blev det dock 2237 kcal (204/81/13), och lite mindre protein än vad jag hade hoppats på. MEN, mätningen i morse var trevlig, 3,7 i BS och 4,2 i ketoner! Är ganska övertygad om att de fettfastor jag har kört är det som satte igång ketosen ordentligt. Jag har inte mätt så höga värden så konsekvent sen jag köpte mätaren. Och att BS ligger så pass lågt är oxå nytt, men borde vara en indikation på att insulinet är riktigt lågt vilket torde gynna fettuttaget och förbränningen…

    Tänkte köra fettfastor nu på vilodagarna, fast kanske ligga lite högre än de 1000 kcal som Atkins rekommenderar, eftersom jag redan har en bra dietketos. Ska bli väldigt intressant att se hur vikten/spegeln kommer att förändras den närmsta tiden!

    Och jag är nyfiken på din nya leksak, kan det vara en våg som mäter fettprocenten? ?? 😉

    /L

    • Det blev ett hyffsat pass då jag kunde lära syrran några nya övningar. Det fick bli lite lekstuga som jag kallar det när jag inte kan följa mitt schema ordentligt.

      på grund av en bugg i min hemmasnickrade matkalkylator blev det fel i kcal då rätta intaget ska vara 1895 kcal men dock är det också ganska lågt även om det inte är lika lågt som 1245 🙂

      Dina siffror lockar mig lite till fettfasta, som du säger, på vilodagar såklart. Måste nästan sätta mig ned några timmar och komma på en långsiktig plan för att styra upp något hållbart.

      Där var det spiken i huvudet direkt 😉

  2. Om det inte rasar bort fett och vikt skulle jag gissa att du ligger alldeles för lågt i kaloriintaget!
    Jag som är en tanig kvinna på dryga 60 kg äter nog 1 800 kcal.
    Har du räknat hur stor basalförbränning du har?
    (Eller vad det nu heter…)
    Finns ju enkla kalkylatorer för det 🙂

    • Det blev lite knasigt med kalorierna för det jag åt så den rätta kaloriintaget ska vara 1895 kcal. Lite vätska har försvunnit nu när mejerierna tagit några dagar ledigt.
      Jag testade några sådana kalkylatorer för ett par månader sedan men minns inte vad jag skulle ligga på då men jag minns att alla gav olika svar. Ska ta och kolla upp det igen för att få ett litet hum.

      Kul oavsett att veta att du är kvar, hoppas allt är fint med dig 🙂

Kommentera

