Chili kånk Arne.

Stackars Arne som får kånka..

Träningen gick ganska bra, styrkan för bänkpressen fanns där även om det var på gränsen. Den enda bröstövningen som gick lite sisådär var den sjätte övningen, då är det nästan ok att den gick lite segt och att jag inte klarade 8×4 utan fick dra till med ett femte set som kompletterade de innan ej orkade repsen.

Middagen blev Chili con carne, den hade kunnat få koka liite längre men nu vet jag det till nästa gång. Sist jag åt det hade jag några skivor bröd till för att suga upp den sista såsen, det var ett tag sedan..
chiliconcarne (Small)2014-02-12

2 thoughts on “Chili kånk Arne.

  1. Härligt att styrkan fanns kvar. Starkt.!! Ser ut som om de vidriga bönorna är utelämnade, vilket är självklart på LCHF, så jag antar att det var gott. Själv är jag mer förtjust i No bean Texas chili, som man t.ex kan äta på Texas Longhorn. Helt annan rätt såklart där man utgår från ett helt köttstycke som får många timmar i värmen. Lite som pulled pork som blivit så populärt fast på nötkött. Ska laga det själv vid tillfälle,

    • Bönorna fanns där men inte i någon större mängd men såklart var den sockrade tomatsåsen ordentligt bortspolad.
      No bean Texas chili lät riktigt gott, det får det absolut bli att göra vid tillfälle. Hittade ett recept där två burkar mörkt öl skulle användas men sånt går fetbort här.
      Ännu en anledning till att införskaffa en långkokare..

Kommentera

