Ätardag, gah vad gott!

De senaste dagarna har jag haft våta drömmar om stekt ägg och bacon så idag blev det till att äta det till frukost och jag njöt, det lovar jag, jag njöt 😀
IMG_9090 (Small)Under dagen blev det några salamibitar med smetana och middagen blev inte så spännande men god, stekt kebab med creme fraiche.
IMG_9091 (Small)
Som lite kvällssnack blev det grottlagrad cheddar, snacka om ost med smak, wow!
IMG_9102 (Small)
Intagen idag blev ganska ståtliga, andra baconskivor gäller från imorgon, kycklingen är redan i ugnen..
2014-01-12

6 thoughts on “Ätardag, gah vad gott!

  1. Inte bara jag som tror att man även på ätardagarna ska hålla igen på kolhydraterna om man äter LCHF. Jag tror att de där ”ät-vad-du-vill-dagarna” som en del styrkelyftare och t.ex Tim Ferris håller på med bara funkar bra om man redan äter kolhydrater om även så i GI form. Har provat frossardagar ihop med LCHF och ketosen försvinner halva veckan därpå, knappast optimalt om man vill bränna fett.

    Försöker hålla mig strikt hela veckorna och sedan på lördag lyxa till det med trerätters till middag och då någon LCHF dessert (övertygad att även Sukrin/Stevia etc ställer till det lite).

    • Nu kommer inte mina ätardagar se ut som andras utan jag kommer lägga till feta mejerier och lite grönt, snask och allt annat sött och ajabaja går såklart fetbort 🙂
      Jag har den teorin också, ätardagar med kolhydrater för fettdrivna skulle förstöra för många dagar framåt, psykiskt och fysiskt.

      En liten utsvängning i veckan borde inte störa nämnvärt en annars strikt plan. Kan jag se mejerier som lyx och ”fusk” så är det bättre än allt vad socker heter.

      • Helt rätt tänkt. Ska försöka dra ned på mejerier. Tjejen är gräddtokig dock. För mig blir ”fusket” oftast i form av mandelmjölsbröd på helgen. En del kallar det lchf, inte jag, men godkänt fusk. Leva utan feta räkmackor eller toast skagen ibland känns inte möjligt.

      • Ja, det finns många som inte vet vad lowcarb betyder. Min polare skickade in bilden på linserna som kostdoktorn tog upp idag. 60 E% kolhydrater märkt lowcarb. Linser må vara ok föda, men knappast lowcarb.

        Imorgon blir det räkmacka. Bröd på mandelmjöl, fiberhusk, ägg, smör och sedan smör, kokt ägg, majonnäs och massor av räkor. Brukar bli en bra fördelning av makronutrienter och lite mer protein än vanligt vilket är perfekt då styrketräning står på programmet.

      • Jag såg den bilden, vad som är mest synd är att de tror att folk är dumma i huvudet, vissa kanske inte tänker på det eller helt enkelt litar på märkningen men det där gör oss misstänksamma ännu mera misstänksamma, och irriterade..

        Det lät riktigt gott, gissar på att det var helt underbart. Ägg, majonnäs och räkor är en sån oslagbar kombination, fet och proteinrik men känns inte tungt som viss fet mat kan göra.

Kommentera

