Lördagen, nya axelövningar och baconlindad sparris.

Jag var inte själv på gymmet lördag morgon kl 5:30, två till var där också, hur länge håller nyårslöftena? 😉
Jag har valt bort maskinen Deltoid Fly som tränar baksidan av axlarna för att ersätta med fria vikter istället och då blev det övningen Reverse Dumbbell Fly liggandes på bänk, kändes ganska seg men tog bra. Det blir en annorlunda känsla när man inte är låst till en visst rörelsemönster, det sätter stor press på att man utför rörelserna strikt och med bra teknik.
I knäböjen börjar segheten efter fem reps börja släppa. Det var en ganska stor omställning från 5×3 till 8×3, helt plötsligt ska tre extra lyftas och när benen är vana vid fem så blir de nya tre riktigt sega men det är det som har börjat släppa nu och det är inte förens rep sju och åtta som känns sega i de två sista seten. Uthålligheten börjar slå in 😀
Upright row var en ny övning jag testade för axlarna men den kändes inte klockren, antagligen för att tekniken inte var perfekt. Jag vill ha en övning som tar det absolut yttersta av axlarna och ger dom lite bredd, något tips någon?
Jag testade även mot slutet Barbell front raise ett set, långt ifrån lika lätt att råka svinga upp stången som det är med en hantel så nästa gång kommer jag byta ut hantlarna mot stång istället, tror det kan vara ett bra ombyte.

Direkt när jag kom hem så blev det till att äta frukost, 6 ägg med majonnäs, ost och två ölkorvar., Vilken frukost..
Middagen blev då till att testa baconlindad sparris, förvånansvärt gott och en riktig höjdare! Ska absolut testas grilla också i sommar, måste bli minst lika gott 🙂
IMG_8899 (Small)2014-01-04-2

Kommentera

