Söndagsuppdateringen. Inte sedan 15e mars.

Av någon kul anledning har vikten ökat stadigt några dagar och idag vägde jag in på 90,2kg, har inte vägt så mycket sedan 15e mars i år.
viktveckor4952På Söndag nästa vecka börjar experimentet med att ta reda på hur mycket protein jag kan äta och ändå var i ketos. Det kommer antagligen bli så att jag lagar maten på söndag för hela kommande veckan och då så att varje portion blir exakt. Frågan är när det är som bäst att mäta ketonerna, morgon eller kväll?

Middagen idag blev en stor meatzza tillägnad sambon, den blev ordentligt stor men jag, sambon och dottern lyckades glufsa i oss hela.
IMG_8844 (Small)2013-12-29

10 thoughts on “Söndagsuppdateringen. Inte sedan 15e mars.

  1. Ajdå, aldrig kul när vågen går uppåt, fast som tidigare sagt så är det kanske musklerna som byggs nu när du kör mer reps.

    Själv fick jag se en bild på mig själv ur en hemsk vinkel. Blev nästan redo att skriva en ansökan till Biggest Loser ;-). Fast bra på ett sätt, motivationen flög upp i taket. Sedan dess stenhårt på strikt LCHF. Vägde in mig igår. Egentligen vill jag ju inte väga mig men utan vikten kan jag ju inte räkan ut muskelmassa som inte får tappas. Så nu blir det söndagsvägningar och tätare fett% kollar.

    Snart börjar vi gymma också, Vi måste bara kolla in de olika alternativen både hos mig och hos tjejen och sedan välja den kedja som ger bäst valuta för pengarna.

    • Det är så enkelt att har jag gått ned är det fettmassa och har jag gått upp så är det muskelmassa, nu måste jag bara övertyga mig själv om det 😉

      Det behövs uppvaknanden ibland och bilder är det bästa, gärna ganska pinsamma som från som i ditt fall ur en hemsk vinkel.
      Strikt LCHF blir det för mig snart också, på söndag kör jag igång med striktare rutiner, mat, mätningar och bilder.

      Kul att höra, jag gissar på att hon blev riktigt glad över kortet? Hoppas ni hittar ett grymt bra gym och nära, det kan bli ganska omotiverat att ta sig till något långt borta men när man väl är där så vill man ju samtidigt inte åkt dit förgäves.
      Undrar själv vilket gym jag hade hamnat på om jag bott kvar i fjollträsk..

      • Fjollträsk.. Hmm.. Nu har du nog bott på landet för länge. 😉

        Skulle vi bara träna här skulle det nog blivit Sats igen, men det finns inte i hennes lilla stad, det finns dock 6-7 andra gym inom 700 meter från mig och tre av dem hos henne så det löser sig.

        Klart det är fett ned och muskler upp. 🙂

      • Haha, måste smälta in lite här i skogen och samtidigt retas lite 😉

        Ja då är det inga problem, vad jag saknar det, att ha när till allt, lite svårt att kunna vara spontan här.

  2. Första veckans (bara 6 dagar då jag inte är hemma imorgon) vägning blev helt ok, tack vare fettvågen. Hade bara tappat 1,6 kg vilket normalt skulle känts lite då man brukar tappa uppåt 2 kg vätska bara genom att skärpa sig. Vågen visade dock att jag tappat 1,7 kg fett och i stort sett varit oförändrad vad gäller muskler och vätska. Trevligt. Fortsätter jag så, så kommer det gå fort att trivas med kroppen igen. 🙂

    • tappat 1,6kg samt 1,7kg fett bådar för mer muskler/vätska då? Inte illa det så jag får gratulera, låter som att beach 2014 kommer nu i vinter 😉

      • Det finns ju tyvärr en hel del att ta utav. Först de tolv kg som lagts på sen förra våren.

      • Hade det inte funnits mycket hade det varit svårare att ta av 😉
        Jag undrar egentligen om ”de sista kg” som många pratar om, hur svåra är de egentligen att gå ned? Sett på BMI har jag nött sedan förra sommaren utan att vara riktigt nära.

      • Det beror nog rätt mycket på hur man definierar de sista kilona. I fyra timmars kroppen finns det ett helt kapitel om hur man tar de där sista procenten av kroppsfettet. För din del tror jag att det beror på att musklerna växer. BMI är så ointressant, jag har samma som flera biffiga filmstjärnor, men inte tusan ser jag ut som dem i kroppen.

      • Så långt har jag inte hunnit i boken, ska beta av lite i den när jag nu är ensam hemma.
        Nä BMI är så missvisande och skrattretande illa men ändå på något sätt kul, antagligen bara för att det är så dumt.
        Kropp som en filmstjärna är ingenting, BMI som en däremot 😉

Kommentera

