Ramlösasill på en mosig dag.

Hjärnan och kroppen förstod efter gympasset i morse att det är jullovet har börjat och bestämde sig snabbt att försätta sig i någon slags sparlåda och jag har känt mig mosig och härligt seg idag och det välförtjänt!
Imorgon är det söndag men dock så börjar sambon tidigt på jobbet så det blir inte till att sova ut så länge jag kan men får jag sova till kl6 så är det den längsta sovmorgonen på ett tag 🙂

Det blev till att testa göra Ramlösa sill idag  men det blev på gott och ont med en egen touch. Först missade jag att ta rödlök istället och kom inte på det förens det var försent. i receptet skulle man ha i två deciliter av sillagen men då jag hade lag från inläggningssill blev det till att göra en egen enligt 1-2-3 lag men utan tvåan som är socker och ettan som ska vara ättikssprit fick bli äppelcidervinäger. blev det rörigt?
Den blev iaf riktigt hyffsad och om den får stå till sig en stund så 🙂
IMG_8606 (Small)
Middagen blev enkel, senapssillen som inte håller till jul och den största äggröran jag ätit hittills.
IMG_8604 (Small)2013-12-21

Kommentera

