Lördagen, den blev då lång.

Som synes i inlägget innan satt jag i bilen vid runt två för att ta mig till gymmet, kände att jag ville träna innan för att kunna åka direkt hem efter jobbet och för att inte behöva slåss om vikterna på eftermiddagen..
Om jag var ensam där? Ja första halvtimmen tills det kom in två stycken som tänkte låna lokalen till någon annan fysisk aktivitet men blev nog mer eller mindre förvånade över att hitta en där som faktiskt tränade. De stannade en stund långt borta i andra hörnet av gymmet, antagligen för att vänta ut mig då jag inte blev inbjuden men avlägsnade sig då jag inte gav upp mitt eget flåsande, med vikter..

Jobbet drog ut lite på tiden, började kl05 och slutade kl17, efter det blev det till att åka och handla lite. Även om det blev en ganska lång dag har jag bra mat och bra träning att tacka för. Det känns som att jag ofta har oändligt med energi utan att för den delen bli speedad.

Jag visste att det skulle bli en lång dag så jag gjorde kycklingen lite lyxigare genom att blanda i Hellmann’s majonnäs(ja skjut mig då..) och gul lök, det blev ju så fånigt gott att höll på att stoppa skeden i halsen av ren extas, tur att jag lyckades fånga upp förståndet så jag kunde koncentrera mig på att äta kycklingen i stället.
kycklingmajolok (Small)
Middagen hemma stod klar när jag kom hem från jobbet, skönt efter en sådan dag.
Fläskfile, bacon, champinjoner, färskost, grädde, behöver jag säga mer? 😉
IMG_8567 (Small)2013-12-14

Kommentera

