Visst jag bad om det..

Men lite skärpning iaf, hela ryggen är öm av träningsvärk och varje gång jag böjt mig ned för att plocka upp något har den gjort sig påmind. Aja, jag har ju sagt att jag saknat den så jag får skylla mig själv 🙂
Jag antar också att morgondagens pass kommer sluta i träningsvärk också, ska bli riktigt spännande med ett hårt pass för axlarna. Jag ska även införa dips i rutinen, styrkan för en riktig har jag inte (ÄN) så det blir till att halvt studsa upp när jag är i bottenläget, någonstans får man börja..

Middagen behöver inte direkt någon förklaring..
IMG_8513 (Small)2013-12-11

9 thoughts on “Visst jag bad om det..

  1. Haha. Ja ibland får man det man önskar. Har du ändrat till fler repetitioner för att bygga volym på musklerna? Om jag inte minns fel är RM <6 optimalt för att öka styrkan och RM 6-10 optimalt för att bygga muskelvolym, därutöver blir det mer kondition. Eftersom jag har rätt galna långsiktiga konditionsmål så kommer jag nu när träningen sätter igång efter jul satsa på maximal styrka (vad gäller styrketräningen) eftersom muskelvikt inte är optimalt när man ska simma/cykla/springa.

    Minns alla passen med bodypump som jag höll på med för 12-14 år sedan, Blev inte stor, lite starkare, men fick grym kondition. Då kör man dock 5 minuter för varje muskel, dvs MÅNGA reps. Träningsvärken varje gång de bytte rörelser var helt galen.

    • Stämmer utmärkt det! Jag har byggt på en liten grundstyrka och fått in en bra tekniker som ska hålla för flera reps så här ska byggas massa massa.
      Jag tycker mina knäböj nu på 8×3 ger en sådan ordentlig puls, nu har jag inte någon direkt bra kondition så knäböjen känns för mig nu som nästan ett konditionspass.
      Det låter direkt som att du ska köra lågreps då, jag har då inte blivit större alls men betydligt starkare än när jag började.

      Haha ja brorsan har testat bodypump och det tog nästan knäcken av honom lät det som. För den som inte testat ser det ju inte så farligt ut med låga vikter men pumpen måste jobba ordentligt. Hade varit kul att testa det vid något tillfälle 🙂

      • Jo det tar rejält. Vi var ett gäng som körde morgonpasset två ggr i veckan och rejält tungt för att vara bodypump. Även två tjejer matade med maxvikter. 45 kg på axlarna när man gör squats låter inte mycket, men efter fem minuters pumpande så känns det.

        Ibland kom det in muskelkillar. De öste på massa vikt och man visste resultatet redan innan. Skillnad på 3×8 reps och 150 st. De brukade säcka ihop rätt fort och inte komma tillbaka. Älskade träningsformen.

      • Det är grymt mycket! Jag har nästan varit där, testade squats med tabata-intervaller och det var otäckt jobbigt.

        Självförtroendet får sig en liten törn när man inte klarar de vikter man är van att lyfta, jag gjorde samma misstag och trodde för gott om min egen styrka när jag skulle Tabata squats..

    • Av någon anledning var jag tvungen att godkänna den, det händer ibland om något ändrats tror jag. Ser nu på kommentaren sist att det står ”casparxxxxxxxxx” istället för vanliga ”Caspar”.
      Ska se om jag kan ställa in så att alla oavsett publiceras, kommentarsmoderering är för andra, här får allt skrivas om det följer svensk lag 🙂

      • Du får gärna.ta bort mitt efternamn i din kommentar ovan, om det går. Inte meningen att det ska vara publikt.

      • Då var det ändrat på alla ställen, tror du får byta användarnamn på din gravatar, tror det är det som spökar.

Kommentera

