Söndagsuppdatering. Två veckor med högt proteinintag, vad har det gett?

En veckas test är inget test så då får jag nu presentera två veckors resultat av 360g färdiglagad kyckling till frukost och med ett snittintag av 180,2g protein per dag.

-0,4 på två veckor är det jag har uppnått då, -0,1kg den första veckan och -0,3kg den andra veckan.

Vågen och måtten tycker jag har varit till min fördel, jag har fortfarande hull kvar att bli av med så att vikten har droppat lite gör inget men jag har svårt att tro att det är muskler då proteinintaget har varit högt och träningen har varit igång.
Jag låter måtten tala för sig själva men vill tillägga att det finns lite underhudsfett att ta från men att det kanske inte finns så mycket på låren som börjar bli riktigt hårda. Knäböj tränar jag varje gympass och har på två veckor då hunnit med sex stycken pass knäböj så jag tror inte ökningen på 2,2cm där är fett 😉
proteinfrulle2viktveckor4364Hur jag ska fortsätta nu är inte svårt att lista ut om jag nu får så här pass bra resultat av 2g protein per kg kroppsvikt men jag funderar på om jag kan finslipa det lite extra för att göra det optimalt för muskelbyggnad och fettförbränning, samtidigt!

2 thoughts on “Söndagsuppdatering. Två veckor med högt proteinintag, vad har det gett?

Kommentera

