Excentrisk och koncentrisk.

Äggen jag åt igår, de var för många, jag lär mig aldrig..
Jag var uppe en timme tidigare än jag skulle på grund av ordentligt magknip. Jag är inte allergisk mot ägg men magen klarar inte av så många ägg åt gången, aldrig lär jag mig..

Knäböjen i morse började nästan mer eller mindre som ett skämt da jag under andra setet fick jag inte upp stången vid andra repset så det var bara av med vikterna och upp med stången. Sade högt att det där fan hände inte så på med vikter och gjorde då 5×2 som jag skulle och det gick ju.
Tänkte också att jag skulle leka lite med riktigt långsamma knäböj så jag sänkte vikten till 70kg och lät varje reps ta 10s, 5s sekunder excentrisk och 5s koncentrisk. Det är fan mycket tyngre än vad man kan tro och väl i bottenläget känner man hur svag man är när man väl ska upp men vilken grym kontakt man får med benen och guldläge att finslipa tekniken.
På militärpressen testade jag också betydligt långsammare rörelser vilket gjorde att jag inte lyckades med sista repetitionen, det blir milt sagt tungt och jag går med stången ända ned till nyckelbenen när jag kör militärpress.

Middagen idag blev fläskfärsbiffar med Hirtensmör, 50g smör och 50g finriven Hirten blev det godaste smöret jag ätit. Fet färs, fet ost och såklart ganska fett smör gjorde att kalorierna flög iväg men jag är glad och jättemätt.IMG_8304 (Small)2013-11-13

4 thoughts on “Excentrisk och koncentrisk.

    • Haha Rheborg? Det har jag aldrig hört innan men Micke Dubois har jag hört. Kanske stämmer lite på hårfästet men jag tror inte jag skulle kunna höra karriär som Rheborgs lookalike.
      Måste fundera på om jag ska ta det som en komplimang 😉

Kommentera

