Dags för tabata imorgon, squat style!

Jag hade fått ett mail från en Lotta som själv hade väckt sina ben till liv med att tillämpa tabata i knäböj vilket låter jäkligt jobbigt och kul så det är så jag hade tänkt börja morgondagens gympass med.
Till de som inte vet vad Tabata innebär så är det en slags intervallträning där man utför en övning intensivt i 20 sekunder, vilar 10 sekunder och börjar om tills man gjort 8st intervaller.
Första frågan jag ställer mig då är vilken som är den högsta vikten jag kan klara av utan att köra till fail innan tabatan är över samtidigt som jag INTE får skada mig. En sak jag ens inte behöver fundera på är vikten av att göra kontrollerade rörelser framför än att göra många reps.
Måste säga att jag verkligen ser fram emot morgondagens bendöd 😀

Idag har det varit en sådan där smakaostfrånkylskåpet-dag, attans god Kvibilles lagrade Herrgård är.. Middagen blev en stor hög med bacon och en kryddad kesellasallad till.IMG_78972013-10-06

Kommentera

