Första fastedagen avklarad, parmesangratinerad kyckling.

Röjandet idag har gått riktigt fint men kablar vad många sablar jag har, mycket får gå till skänk och de som uppenbart är trasiga eller skarvade slängs.

Har under dagen varit nästan lite orolig över att jag ska äta en middag jag inte blir mätt på men jag tyckte ändå det blev en ganska ordentlig middag för att vara under fastan.

200g kyckling
30 riven parmesan
100g isbergssallat
10g purjolök
10g spenat
10g olivolja
Citronpeppar

Kycklingen, ned med den i en ugnssäker form, på med all ost, in i ugnen på 250C tillsden ser fin ut.
Salladen, klipp isbergssallaten fint liksom spenat, purjolöken hackas fint och sedan rör satan allt tillsammans med olivolja och citronpeppar.IMG_71932013-09-02 Parmesangratinerad kyckling med syrlig sallad

 

Nu idag gick jag bara upp till max 500kcal för att kunna tipsa om ett recept som alla kan följa, män kan slänga till lite extra ost eller mer olivolja i salladen.

2 thoughts on “Första fastedagen avklarad, parmesangratinerad kyckling.

Kommentera

