Försöker styra upp på rätt bana..

Hoppas jag, dags att ta sig i kragen och sluta överdosera mat och framför allt skära ner ordentligt på mejeriprodukter, det är inte hållbart i längden om jag ska behålla vikten.
Då innan familjen hade kommit ned hade jag det som mål men nu har jag egentligen inget mål än att hålla vikten och det är svårt att bli peppad utan småmål som jag hade på vägen när jag gick ned i vikt. Jag måste ta mig en rejäl funderare på vad jag ska lägga upp för små mål nu fram över, ”håll vikten en livstid..” är inte så peppande mål, jag måste ha flera små mål på vägen men vilka..
Efter förra helgens matbravader fortsatte det bara dumt nog och jag ignorerade kroppen och dess signaler om att jag är mätt och när jag väl var hungrig så åt jag mig mätt på mejeriprodukter vilket blev på tok för mycket, skärpning Timmy!!

Middagen fick bli lite som hur den såg ut innan på den gamla goda riktigt strikta tiden. Kycling med bacon och avokadosmör gjord på 50g smör och 50g avokado samt lite goda kryddor. Fyra skivor Gamle Ole blev det också då jag oavsett vad älskar ost och lite kan väll inte göra så mycket 🙂_MG_49582013-06-18

Äntligen lite värden vi är vana vid 🙂

2 thoughts on “Försöker styra upp på rätt bana..

  1. Känner igen mig i det du skriver, när man har ett mål då går det relativt lätt att göra rätt.
    Det svåra kommer när man nått målet..det är då man får kämpa.
    KÄMPA PÅ!!
    Förresten Gamle Ole är ju så otroligt gott, jag har alltid undrat varför min familj precist ALLTID gnäller, ojjar sig eller flyr fältet när jag avnjuter den??

    • Ja du, Gamle Ole är nog inte känd för att ha en bra hygien och nog alltid kommenterar sambon att han luktar när jag väl drar fram honom, stackars gubbe, han är ju innerst inne så jäkla god 😉

Kommentera

