Pannerad fisk till middag, mums!

Har han slagit i huvudet nu igen!? Man använder ju mjöl och ströbröd för pannering!?

Nä jag har inte slagit i huvudet utan fick för mig att testa panera torsken så jag lade ost i våffeljärnet och körde det tills det blevlite kripspigt, lät det torka lite och sedan krossade det för att göra ”ströbrödet” och så var det bara till att pensla torsken med vispat ägg och sedan ned i ströosten eller vad du nu vill kalla det.
Min panering bestod utav 80g lagrad Greve och lika mycket hushållsost kört i våffeljärnet men dock ej samtidigt då det måste få en chans att krispa till sig, citronpeppar och lite citronsaft som fick sugas in i osten.

Sambons betyg blev ”Den var skitgod!” och ja nog föllden mig i smaken också 😀IMG_3831IMG_3835IMG_38412013-05-26

2 thoughts on “Pannerad fisk till middag, mums!

  1. Jag brukar doppa fiskfileer i uppvispat ägg och sedan i en blandning av mandelmjöl och sesamfrön (skalade) med salt, vitpeppar och paprikapulver och steker i rikligt med smör. Brukar smaka bra, om man inte orkar torka ost i våffeljärnet 😉

    • Nog lät det gott med mandelmjöl och sesamfrön, det får bli nästa gång så sambon slipper rensa våffeljärnet på torkad ost 😉

Kommentera

