It’s alive!

Ja min gamla dator är vid liv nu efter lite googling på hur man startar en stendöd Thinkpad och det var så pass enkelt att, det här kommer att låta dumt men det fungerade. Avlägsna batteriet och laddkabeln, tryck tio gånger snabbt på Power-knappen och sedan håll in den 30 sekunder, efter det sätt i laddkabeln och starta den, hur knäppt låter inte det? men fan nog fungerade det och varenda fil på datorn är backad till två diskar som är exakta kopior av varandra. Som resultat av det så kommer jag ju åt mina dokument sånu är det uppdaterat med intag i inläggen:-)

Vi har rensat i förrådet nu och båda har kämpat på riktigt bra så middagen lyxade jag till det ordentligt med att laga till torsken i ugnen med en riktigt god Creme fraiche-röra bestående av Creme fraiche(duh?), grässlök, rödlök, citronsaft, vitpeppar och citronpeppar. Torsken delades i mindre bitar och geggades ihop med röran och smetades ut i en lagom glasform och för att få en fin yta på det revs lite hushållsost som fick smälta. Hälften av det som blev låg på min tallrik och sambon tog andra halvan, alltid kul när maten uppskattas 🙂

Men vafan ligger det på maten? En liten strimla med purjolök, jag kände för något grönt till 😉IMG_37642013-05-18Snart ska även te och salami avnjutas, ha en trevlig lördag på er alla!

Kommentera

