Ännu en sen dag..

Som jag inte hunnit uppdatera men det kommer imorgon, det lovar jag 😉

Edit!
Ja här kommer uppdateringen som lovades 🙂
Dagen var som vilken måndag som helst men med en lite gladare inställning då onsdag är ledig dag.
Till middag blev jag grymt sugen på skagenröra och tänkte se om det gick att lyxa till det med att göra den på en tredjedel kokosolja, då måste den bli fast och fin i kylskåpet, MEN DEN SKAR SIG!
Fan, då har man försökt rumstemperera allt fast kokosoljan värmde jag under hett kranvatten såatt den skulle bli mer flytande och inte klumpa ner sig i majonnäsen, om jag nu hällde för snabbt eller om jag vispade för hårt vet jag inte men efter några svettiga minuter på google skulle det alltås gå att rädda med en äggula så dåvar det snabbt fram med en sådan och försöka handvispa den försiktigt till rumstemperatur och sedan börja hälla den skurna sörjan i den finaste stråle mänskligheten har skådat samtidigt som elvispen gick på lägsta varv. Tre veckor senare, eller nja 10 minuter senare så var min majonnäs räddad och jag kände mig en släng världsabäst, up yours Chuck Norris!
Såtill min skagenröra som slår Chuck på fingrarna blev det en burk tonfisk och fyra hårdkokota ägg och efter det höll jag nog på att spricka..IMG_34492013-04-29

Kommentera

