Ojsan, med kanel i? Yes det stämmer!

Till middag gjorde ost och bacon-mackor men när jag väl var klar med smeten och skulle smeta ut den i järnet så slog det mig underligt nog att, vafan, jag borde testa ha kanel i smeten, det kanske kan bli bra. Nog såg det ut som fullkornsbröd när det väl var gräddat men jag lovar att det inte smakade fullkorn men utav nog konstig anledning smakade det kanel 😉

Konsistensen blev härligt frasig och jag tror kanelen gjorde så att smeten svällde lite extra och fyllde ut järnet bättre än annars och nog smakade det faktist bra, absolut inte sista gången jag har kanel i men jag har svårt att tro att kanel går att blanda med starkare ost som präst, herrgård mm. Den ost jag använde idag var Klöver Goudaost, mild och fin smak och passar bra i valfritt järn.
IMG_3377IMG_33782013-04-14Friskt vågat hälften serverat!

Kommentera

