Torsk på fisk.

Då har jag idag invigt klockans timerfunktion med att springa intervall, två minuter springa och två minuter vila orkade jag med tre gånger. Enda nackdelen med att lämna mobilen hemma och intervalla efter klockan är att jag inte kan använda någon löpar-app för att se medelhastighet och hur långt det blev. Jag är lite av en nörd när det kommer till siffror och liknande 🙂

Middagen blev torsk stekt i chiliolivolja och kryddad med Chermoula från Santa Maria, antaglien en av de godaste kryddorna jag har smakat och som passar till det mesta. Torsken serverades på Ojsan-våffla med en skiva smör mellan för att få upp fetthalten lite mera, mycket lyckat blev det och sambon instämde 😀IMG_33672013-04-13Fisk har jag underskattat länge men det är gott, proteinrikt och så finns smakar maten inte lika fett som annat kött kan göra.

Kommentera

