Slut på slappandet, nu börjar 9 veckors hård träning!

På den senaste tiden har det egentligen blivit ganska mycket lata dagar där det inte funnits någon fysisk aktivitet att skriva ned, jag borde skämmas och jag gör det.
Om exakt nio veckor hoppas jag att hela familjen sitter samlad här samtidigt som jag +-någon dag lägger ut före och efterbilder på mig.

Ska jag sitta på röven i nio veckor och vänta in dagen samtidigt som jag äter strikt lchf?
Det skulle gå men det är ingen bra ide så svaret är NEJ och åter NEJ!
Nu har jag exakt nio veckor på mig att försöka svarva kroppen så gott jag kan och jag har två stora peppande mål framför mig, har ni missat vilka så läs om inlägget.

Jag hoppas det här kan vara riktigt bra för mig och få mig att lyfta på arslet istället för att bara sitta ned, min tanke är inte att ge upp om nio veckor utan dessa nio veckor vill jag ska vara språngbrädan till fortsatt träning men på ett sätt ett litet delmål där jag vill att resultatet ska vara att jag har kämpat så gott jag kan.

Jag kommer även när det är dags att lägga upp före- och efterbilder även lägga upp bilder under förvandlingens gång, ja helt enkelt alla bilder jag har tagit för att dokumentera samt mindre smickrande bilder på en för fet Timmy innan allt det här började. Än en gång när jag tänker och känner efter så känns det som att resan bara har börjat, det kanske är så det ligger till..

Idag var första dagen på 63 dagars hård träning och det blev med koncentration på armar och rygg och nog är jag otränad, något så fruktansvärt otränad men ja det är nog bara nu i början 😉

Så då går vi över till dagens middag, kan sambon göra fina matmuffins kan nog fan jag också men till min hjälp använde jag mig av den nyligen inköpta minimuffinsformen(härligt ord!) och nog blev det riktiga godbitar!
100g goudaost
1ägg
100g köttfärs
30g råa champinjoner
5g vitlök
Kryddor!
40g riven hård norrlandsost som garnering.

ägg och goudaosten elvispas ordentligt med kryddorna och sedan blandas pressad vitlök, råa champinjoner och stekt köttfärs ned i smeten och blandas jämt. Klicka ut så att det nästan täcker kanten på minimuffinsformen och garnera med norrlandsosten, in i ugnen på 225 grader i ~17 minuter, ta ut, servera, NJUT!!
Mina doppades i smetana och det var inte helt fel må jag säga 🙂
IMG_33322013-04-06

Kommentera

