Popcorn istället för chips?

Det är vad vi diskuterade på lunchen då en kollega tyckte det var mycket bättre att äta popcorn istället för chips om man vill hålla vikten eller gå ned lite och det fungerar säkert bra, om man ska svälta sig själv. Själv reagerade jag på den grymt höga dosen kolhydrater popcorn innehåller 55g per 100g. Popcorn är riktigt gott tycker jag men det går inte för sig alls med tanke på hur jag äter nu.
Aja, till slut kom vi överens om att det är bäst att låta bli både chips och popcorn 🙂

Idag var jag sugen på något som smakade ordentligt med fett och det gör ju inte fisk så det fick bli min gamla hederliga bacontallrik med smält ost och olivolja på.
IMG_33002013-04-03

Kommentera

