Nytt hål i bältet och fynd vid Ikea Fynd bredvid Ikea.

Kan börja direkt med att säga att den här dagen har varit toppen även om jag inte lyckades somna förens vid kl två i morse.
Halva dagen spenderades med sambo, dotter och svärmor på Ikea i Älmhult där vi även besökte den fristående butiken Ikea Fynd däår vi fyndade stekpannor och lite annat småplock. Något jag även nappade på var ”Fyll en kasse med porslin för 49kr”, nu fanns det inte mycket att välja bland men nu har jag 22 espressokoppar med tillhörande fat och+50 serveringsfat jag inte vet vad jag ska ha allt till 🙂
Svärmor tyckte även att det syntes väl att vi hade gått ned mer i vikt sedan sist vi sågs.

I morse var jag även tvungen att göra ett nytt hål i bältet, ingen ide att använda ett om det inte håller upp byxorna 😉

Middagen blev i det absolut mäktigaste laget men så grymt gott, ‘lchf-bröd’ med kokt ägg och skagenröra på och två chornc, chrons, chinos, äh smågurkor till men jag orkade bara en, sambon slukade den sista 😀
IMG_32872013-03-30Nästa gång jag gör den här maten så äter jag bara en, det lär räcka väl.

Och till er alla som läser här, glad påsk på er 🙂

4 thoughts on “Nytt hål i bältet och fynd vid Ikea Fynd bredvid Ikea.

    • Hallå syro!
      Det jag kallar bröd är 100g riven ost elvispat tillsammans med ett ägg och sedan in i järnet för belgiska våfflor, enkelt och riktigt gott!
      /Timmy

  1. Något annat som slår mig när jag tittar igenom din blogg är att du bara redovisar ett mål om dagen. Äter du bara 1 ggn / 24 timmar?
    Underlättar det viktnedgången?

    • Jag ‘äter’ ett ordentligt mål om dagen men oftast startar jag dagen med lchf-kaffe och några bitar salami eller ost till men vissa dagar är jag varken sugen eller hungrig på morgonen så får det vara. Om det underlättar viktnedgången att äta en gång per dygn tror jag om det är vad kroppen vill och känner för men det gäller att inte ta det till den gränsen att man svälter sig själv, jag försöker alltid ha i huvudet vad Skaldeman skrev, ”Ät när du är hungrig och ät tills du blir mätt” och sedan är det upp till kroppen hur den vill att mattiderna ser ut.

Kommentera

