Nytt kryddsmör, eller nja, ostsmör blev det.

Började dagen med att dra ut på tiden i sängen och låg kvar till nästan halv åtta, så blir det när man är van att gå upp kl fem på mornarna så halv åtta kändes som en lång sovmorgon.

Innan frukost stack jag ut för att hoppa rep men insåg två saker, det är fortfarande förbannat halt ute och att det så kallade ‘repet’ som är i något slags gummimaterial snurrar sig ganska ordentligt och gör det förbannat svårt att hoppa så ett nytt rep måste jag införskaffa då handtagen är det inget fel på alls. Jag lyckades prestera två stycken halvtaskiga försök till Tabata men räknar det som en godkänd. Frustrerad och irriterad blev det springa på det och väl hemma fick benen låren jobba med en Goblet squat med fullastad hantel. Jag tror min puls var högre efter första settet Goblet squat än när jag sprang 😀
Ser egentligen ut som att det går att få på fler vikter men då går det inte att få på låsen.IMG_2647
Till frukostkaffet blev det till att testa Castello Weissbier och Classic. Hirten hade satt ribban mycket högt för Alps Collection och Weissbier och Classic var inte i närheten av att ens riva ribban även fast de smakade helt okej. Kul att smaka dessa och jag kommer utan tvekan äta upp dom men ska det köpas hem flera blir det Hirten, jag har fått mersmak av HÅRDost.
Till dagens färsbiff rev jag Catello Hirten i en klick smör och blandade ihop men nog var det godare när det väl var i bunken än på färsbiffen även om den dög där också 🙂
IMG_26422013-03-03-2

Kommentera

