H*lv*t*s j*vl* sk*t f*n!

På jobbet lyckades jag klämma och tappa saker på samma jävla finger sju gånger och vad händer händer när jag ska skära purjolök hemma? jag skär mig i samma finger! Sedan tar det runt tio minuter innan dottern har lyckats vända sig på stolen och jag som ska vara snabb dit för att hjälpa henne ned råkar jag dra nageln mot en kant så nageln lossnar en liten bit från huden, PÅ SAMMA JÄVLA FINGER SOM!!
Jag kan se det roliga i det så ha inte dåligt samvete för att ni kanske småler eller skrattar åt det, jag berättar det för att bjuda på det 🙂

Maten idag blev fick bli en grymt god pizza, botten gjordes i våffeljärnet med vad jag nu tänker kalla Cheeggs(100g riven ost + 1 ägg) som är grunden för min pizzabotten.
På pizzan blev det strimlad salami, köttfärs, purjolök utan blod och gräddost och såklart fettades den upp ordentligt med bearnaisesås efter att bilden togs.
IMG_24462013-02-08

4 thoughts on “H*lv*t*s j*vl* sk*t f*n!

  1. Håller med i rubriken. av två anledningar. Själv skar jag mig med en hobbykniv riktigt ordentligt nyss så i princip har jag två vänster pekfinger…

    Andra medhållet är att jag i princip måste köpa ett våffeljärn nu. Riktigt coolt att göra pizzabotten i järn på det sätt du gör. Det blir att pulsa upp till classe och se vad han har…

    /Tommy

    • När jag var yngre hade jag som tröst att jag inte sklulle vara lika klumpig när jag blir äldre, den tanken har jag släppt nu. Tror jag får vara glad över att jag än så länge har alla 10 kvar.
      Hobbyknivar har en tendens att vara otroligt vassa och inte gör det ont direkt, den härliga svidande känslan kommer när man redan insett att det kommer att göra ont.
      Lite får jag tacka latheten då jag inte ville smeta ut smeten på bakplåtspapper och sedan in i ugnen, faktum är att jag använder våffeljärnet mer nu när jag äter enligt LCHF än innan, underligt nog. Hoppas du hittar ett fint järn, ska bli kul att se vad du hittar på för skoj med det 🙂

      • Köpte ett billigt järn på CO idag och ska kanske testa det i morgon (hmm senare idag blir det visst rent tekniskt…).

        /Tommy

  2. Ping: Aj! Ont! |

Kommentera

