Purjo cheese bollars, now vi svenglishar till it!

Dagens Tabata kändes precis som igår, hållet kom efter någon minut och försvann efter ett par minuter under tiden som jag gick till startstället. När jag väl började springa kände jag av det men ingen direkt smärta och efter ett par sekunder försvann hållet 🙂

Hittade i en receptbok hur man gör Chili cheese balls men 2dl nötmjöl? Frisk vågat så testade jag mitt standardrecept till pizzabotten men dubblade ingredienserna för det här skulle bli min middag.
200g Arla jämtgårdsost
2ägg
10g purjolök
Kryddor!!
Elivispa ihop allt ordentligt, smaka av, du vet att det ändå är gott men lite måste man smaka, bara för att..
Rulla ihop små bollar och lägg i vart efter i den heta rapsoljan, BRÄNN DIG INTE!!

Det blev riktigt gott för att vara första gången men nog går receptet att utveckla ordentligt men det här blev för mycket för mig, jag orkade helt enkelt inta allt 😀

IMG_2352IMG_2353
Jag testade med lite chilisalami också, underbart krispig och fin blev den 🙂
IMG_23542013-01-192013-01-19-2Intagen drog iväg ordentligt idag men det blev riktigt gott dock är det nog något man inte kan trycka i sig för ofta, det var riktigt mäktig mat.

4 thoughts on “Purjo cheese bollars, now vi svenglishar till it!

  1. Oj dom där ostbollarna såg för himla goda ut =) Hur många kolhydrater är det i varje boll, eller får man i sig 2 gram kolhydrater på 5 bollar eller så? Vill gärna testa detta 🙂 Ska kolla vidare om jag hittar ditt pizzadegsrecept.Ha d bra å fortsatt lyck till!

    • Dom var riktigt goda men det blev så pass mycket att jag inte orkade alla, nästa gång får jag göra på hälften av ingredienserna 🙂
      Gör du på samma ingredienser som jag använde och lyckas äta upp alla så har du fått i dig 0,94g kolhydrater så alltså nästan men inte riktigt ett gram så kör du strikt behöver du inte ha dåligt samvete för att äta dessa 🙂
      Pizzadegsreceptet är fånigt enkelt och passar till det mesta, 1 ägg för varje 100g ost och kryddor efter smak. Vissa kör med fiberhusk eller nötmjöl men jag föredrar enkelheten 🙂
      Tack detsamma Rebecka!
      /Timmy

      • Dom blev nästan lika goda som fina, det krävs nog ett par gånger innan man kommer på ”det perfekt” receptet. Skulle vara riktigt kul att se hur du gör dina 🙂
        /Timmy

Kommentera

