En tuff dag som krävde sin lunch.

Då är den sköna fredagen nästan slut men enda lediga dagen blir imorgon, det behövdes folk som kunde jobba nu på söndag så det blir att gå upp tidigare än tuppen då vi som ville kunde komma vid fem och resten vid sju, eller ja hela söndagen var valfri för alla men det är såklart att man ställer upp 🙂
Stegräknaren är fortfarande batterilös men med en armabandsklocka är det inge problem att hålla koll på att timmen är gådd, den ni, ett helt nytt ord, så med en tur på Ica blev det 88 minuter.

Frukosten blev en lchf-kaffe gjord på 50g smör och ingen kokosolja, den är helt slut och jag har inte haft en tanke på att köpa hem ny.
För första gången på länge åt jag faktist en mindre lunch på jobbet, jag hade en stark känsla igår att det skulle behövas och jag kan inte påstå att den var fel och salamin och brieosten satt riktigt fint.frukost (Small)

Middagen blev något i egen tappning, en skål med min typ av ”nacho-chips” gjord på samma recept som min pizzabotten och en slags köttfärsdipp till som blev helt utmärkt, den middagen avnjöts framför TVn.IMG_1528 (Small)2012-12-14 2012-12-14-2Till senare är några små ölkorvar inräknade och en kopp te med grädde i, det var länge sen jag var uppe i dessa intag och det är lite skumt att se då jag idag har varit lika mätt och belåten som andra dagar när jag enbart legat på hälften men det har varit en ordentligt tung dag som har krävt sin energi och då kan det se ut såhär vilket bara är att acceptera, kroppen har talat 🙂

2 thoughts on “En tuff dag som krävde sin lunch.

  1. Klokt tänkt att låta kroppen tala.
    Det är ju som jag förstår milsvidder ifrån det du förr ansåg vara ”mycket” energi, och helt annan energifördelning!

    • Det gäller att ta sig tiden att lyssna på kroppen, den har mycket att berätta.
      När jag har tid ska jag räkna ihop hur en dags energiintag såg ut innan jag tog tag i ovanorna såg ut, det kan bli chockerande och kul 🙂

Kommentera

