Ädelostomelett, fy sjutton..

Det blev ännu en hyffsat tidig promenad idag också men en timme blev det vilket jag försöker hålla varje dag och hittills har det gått ganska bra men jag måste ha en ny kabel till min telefon så jag får in lite mer skön musik som håller benen i rörelse, dottern lyckades sabba den enda fungerande kabel jag har så nu glappar den en del och då går det inte att ansluta den till Itunes om den ska glappa 😦
Promenaden blev i alla fall:
61 minuter
7301 steg
5548 meter
569 kalorier

Jag börjar bli ganska bra på att göra lchf-kaffet, nu börjar det smaka riktigt bra. Syster vet inte alls om min viktnedgång och speciellt inte om lchf-kaffet jag dricker så nästa gång hon är på besök ska jag, utan att berätta vad som är i, se vad hon tycker om kaffet, får hon veta innan att det är smör i kommer hon tvärvägra att testa det 😀

Middagen blev ganska udda och inte speciellt god, eller ja halva blev god. Vad som syns till höger med smörskivorna på är en ädelostomelett jag testade att göra, 50g Kvibille ädelost och ett ägg. Det blev en alldeles för stark ädelostsmak och det här tänker jag inte göra om, det gick ned men inte mer än så men nu vet jag, och nu är jag en liten erfarenhet rikare.

Nästan 90 e% fett är ganska ordentligt men frågan är, är det för mycket? Det är inte så att jag försöker maxa det på något vis utan idag blev det bara så.

Kommentera

