Vågen visar värre vikt vid vägningen.

Morgonpromenad blev det idag, upp innan tuppen och leta rätt på hörlurarna som försvann i förrgår, de låg tydligen i ena fickan av min tjocktröja och frös.
63 minuter
7061 steg
5366 meter
562 kalorier

Jag brukar inte skriva om vikten förens på söndagarna men nu kan jag inte hålla mig, jag tror jag har hamnat på en platå för vikten står stilla. Jag har märkt att de senaste dagarna har jag varit ganska törstig och druckit mer än vanligt, står min vikt stilla då kroppen har bestämt sig för att samla vatten?
Är Fettprocenten för hög och jag bör äta lite mera proteiner? Någon?
Än tänker jag i alla fall inte gräva ner mig i en godispåse men kul vore det om platån slutade snarast 🙂

Frukosten blev som vanligt men jag testade med 15g kokosolja och 30g smör och det smakade inte helt fel.
Middagen blev en färsbiff med smör  och ett stekt ägg med smetana på, till det en liten bit av Icas brieost.
är över 86 e% fett för mycket som dagsintag? Kaffet på morgonen gör verkligen sitt till då förutom kohydraten är en riktig fettbomb.
Jo, jag har blivit lite nojig nu när vikten i stort sett står stilla men vem skulle inte bli det 😉

2 thoughts on “Vågen visar värre vikt vid vägningen.

  1. Hej!

    Hittade en sida ( http://www.carbzone.se/low-carb-platae.htm ) med några olika förslag som det kan bero på. Du promenerar ju en hel del och det sägs ju att muskler väger mer än fett… Kanske kan vara att din muskelmassa i benen har ökat? Man har ju rätt maffiga muskler där 🙂
    Har läst på olika forum att många är känsliga för mejeriprodukter och att vikten kan stanna upp av för mycket ost och grädde. Kanske testa att byta ut en del av osten mot något annat? Ett tips är avokado, man kan göra ganska goda röror på det och det innehåller mycket fett. För fett kan man väl inte få för mycket av? 😛

    /Helena

    • Hallå Helena!
      Tackar för sidan, den var intressant och är lagd i favoriter 🙂
      Att en platå kan vara 3-4 veckor fick mig att hicka till, förhoppningsvis är min lilla över då vågen i morse var i alla fall lite snällare men inte tillräckligt för att jag ska räkna oss som vänner igen.
      Avokado har jag funderat på innan för det är så gott men får erkänna att jag är lite feg då jag har stirrat mig blind på kolhydratsintagen men något spännande måste det gå att göra, ska fundera på det.
      Att ändra på det jag äter nu, framför allt mejeriprodukter, får bli nästa steg om vikten kommer hålla sig på samma heltal en några veckor, jag äter ju så gott och mår så bra nu 😀
      För mycket fett tror jag inte men kan energiintaget från fett bli för högt?
      Hälsningar,
      Timmy

Kommentera

