Heldag på stan och sjukhus.

Då är en heldag inne i stan slut, jag och sambon var inne med dottern på sjukhuset för en ”slutkoll” där dom scannade njurarna. Vi var där inne i morse så hon kunde få en radioaktiv vätska som skulle få njurarna att visa sig ordentligt under scanningen och det skulle ta ett par timmar för vätskan att ta sig till njurarna så då blev vi utskickade på stan en lång stund och där kommer dagens promenad in 😉
90 minuter
7958 steg
6048 meter
533 kalorier

Då dottern skulle ligga helt stilla under scanningen som varade cirka 30 minuter så hade hon fått lugnande och nog låg hon stilla, sov så djupt och gott att man blev lite avis. Efter att allt var klart skulle vi stanna kvar så dom kunde se att hon vaknade upp ordentligt så vi fick gå till ett rum där vi skulle vänta på att dottern vaknade upp men det slutade med att dottern låg i vagnen och som samtidigt som jag och sambon satt i varsin fåtölj och sov.

Innan dagens bravader startade jag dagen med en lchf-kaffe men jag testade nu med 12g kokosolja samt 25g smör och det smakade ganska bra, jag tror dock att jag gjorde kaffet från början nästan lite för starkt och det blir jag lite irriterad på, nu måste jag för sjutton sätta mig ned och bestämma exakt hur mycket av vad jag ska ha för att göra ett riktigt gott lchf-kaffe.

När vi var och handlade så hittade vi en faktist riktigt fin bearnaise-sås, Eriks Bearnaise Provencale som hade den fina värdena 80g Fett, 1,2g Protein och 0,5g Kolhydrater vilket för mig är helt klart bra och den smakade riktigt bra också.

Middagen blev pizza och jag satsen lite större än sist och testade den här gången att ha i lite smetana i receptet för pizzabotten och det var på sätt och vis dumt gjort och inget jag kommer att göra om. Det var inte så att det smakade illa för den smaken kände jag inte alls men problemet blev att botten blev ganska mjuk och nästan fladrig men det gick utan problem att äta pizzorna 🙂

Jag måste också tacka frukostkaffet till den fina fettprocenten, den gör verkligen sitt till 🙂

Kommentera

