Däckbyte och en kort powerwalk.

Härlig dag med en härlig söndagsuppdatering som är avklarad och visar att jag faktiskt har gått ned i alla fall lite i vikt samtidigt som jag har ätit underbart gott med framför allt gott kryddsmör.
Nu är vinterdäcken påskruvade och mina otränade armar ömmar lite, muttrarna satt som berget och då för en liten stund var jag glad över mina 118kg som tyngd. Vi har haft bilen några månader och förra ägaren har nog säkert hårdkört en mutterdragare men nu är däcken bytta och vi kan köra lite säkrare nu.


En härlig långpromenad blev det idag i fint men kyligt väder tillsammans med sambo och dotter, sista 10min på den försökte jag köra lite powerwalk(sambon tog en genväg hem), med barnvagn, vad ska jag säga, flås fick jag men fötterna ville ta det lugnt så jag gick lite fortare för att komma hem snabbare så dom kunde vila 😉

Dagens promenad lyder:
55 min
6259 steg
4694 meter
473 kalorier

Frukosten börjar bli en standard nu, riktigt gott och mättar till kvällen.
Jag uppdaterade och kryddade till mitt pizzasmör med en hel del vitpeppar och torkad chili och det gjorde verkligen susen, både jag och sambon tycker det luktar riktig pizza och den passade nu riktigt bra till kvällens hamburgare. >Det ser ut att vara tokmycket smör men det är en ganska tunn bit smör och väger som dom andra bitarna till middagarna, 50 gram.

Kalorier:            2075 kcal

Fett:                   204 g
Protein:             68,4 g
Kolhydrater:    0,845 g
Gram mat:       535 g

Energiprocent:
Fett:                   87 e%
Protein:             13 e%
Kolhydrater:    0,16 e%

Skaldemanratio
2,94

Kommentera

