God morgon, nästan..

Bild
Bild

God morgon får jag önska, vaknade tidigt av en mycket glad dotter men kunde inte somna om p.g.a. att jag var pissnödig som få, sovmorgon minns jag inte hur det känns att ha men jag ser det så att jag får ut mer av dagen när jag vaknar tidigt.

Idag kl 8:00 börjar jag med min VLCD-diet, attans fint det låter när allt ska ha förkortningar och man känner sig så smart när man själv kan en som någon annan inte kan men denna står för Very Low Calorie Diet som på svenska betyder väldigt låg kaloridiet och om jag har förstått det rätt så för att det ska klassas som en VLCD-diet ska den innehålla mindre än 800kcal om dagen.

Som ni ser på bilden ovan så är det Quick Diet Complete från Star Nutrition jag kommer hårdköra på nu, på förpackningen står det även ”Swedish quality”, svensk kvalité borde väll båda gott eller? Jag minns inte när Svensk kvalité svek mig senast och jag hoppas verkligen inte den gör det nu när jag behöver den som mest.

Dessa fyra paket köpte jag från Bodystore.com, stod inte så mycket om Bodystore på internet och det fanns inte så många omdömen på Prisjakt. Jag såg att dessa var med i kampanjen och ett 40-pack av dessa kostade 274kr istället för 499kr vilket faktiskt är ett riktigt bra pris och ger mig ett pris på 6,85 per portion. Första tanken var att dessa ”såldes ut” p.g.a. kort utgångsdatum men efter att ha varit i kontakt med deras onlinesupport fick jag veta att jag med största sannolikhet skulle hinna förbruka dom innan datumet går ut, dom jag fick hem har utgångsdatumet 2013-07-04 vilket räcker väl.

Jag vill starkt rekommendera Bodystore tack vare mycket bra och trevlig kundsupport och riktigt snabb leverans. Vad jag beställde mer än 4st 40-pack Quick Diet Complete var en minishaker, en Stinger energidryck(var tvungen att testa den, nu är det slut med dom dumheterna) och en måltidsersättningsbar(till flickvännen)som man fick för en femma vid köp över 1000kr. Min beställning skickades i två paket men jag bryr mig inte om det hade blivit ett eller två paket. 40-packen var direkt packade i den stora kartongen och i det mindre paketet så låg resten av beställningen mycket bra emballerat, riktigt kul att öppna och se det så seriöst packat, man känner sig lite mer värd som kund.

När jag väl fyllde vagnen fanns det bara QDC med chokladsmak att beställa, mango och jordgubb var ”tillfälligt slut” så nu sitter jag med 160st portioner choklad. Två dagar senare när jag hämtat ut paketet så tittade jag på kul om dom hade fått in dom andra smakerna och jo det hade dom så det blev en beställning till(hade ändå planerat det). Så nu i skrivande stund väntar jag på 1st choklad, 2st jordgubb och 2st mango. Det blev många med chokladsmak då jag älskar choklad och förhoppningsvis får den mig att hålla mig bort från den riktiga varan 😉

Jag smakade även en påse av chokladen och ja, vad ska man säga, jag får komma med en recension senare. Mango och jordgubb har jag inte smakat än så det ska bli spännande, jag kommer oavsett vad ha 80st portioner av varje att glufsa i mig, och 200st portioner choklad.

Jag måste erkänna att jag till och från efter att jag tog beslutet att börja med det här har varit ganska nervös och när jag blir nervös känner jag hur motivationen dalar, jag verkar inte kunna vara nervös och motiverad samtidigt men den riktiga motivationen har jag längst här inne. Nervositeten tror jag beror på en slags rädsla för det okända men samtidigt har jag ingenting att vara rädd för då ingen tvingar mig till detta utan det är helt och hållet mitt val och vet ni vad? Jag känner motivationen komma tillbaka nu och nu idag börjar jag dieten, tog den första förpackningen för en stund sedan. På förpackningen står det 5st är minimum och det planerar jag att köra på.

Snart blir det till att göra sig i ordning och åka in till storstan, vi hörs senare!

Kommentera

