Mitt ärliga försök.

Då får jag här i första inlägget på bloggen berätta lite om vem jag är varför jag är här.

Stockholm 80-talet
Det hela började i när Timmy(jag alltså) föddes och efter det blev det mycket bus tills jag började i skolan, sedan kom gymnasiet och efter det jobb, flickvän, barn och till slut flytt åt skogen långt bort.

Växjö 2012
Nu har jag snart bott här med flickvän, dotter och katt ett helt år efter att ha bott i Stockholm, Sthlm, STH, Fjollträsk mm.  You name it!
Trötta på storstaden flyttade vi nedåt i landet och bosatte oss i en liten byhåla strax utanför Växjö där vi alla stortrivs, personligen tycker jag den är underbar.

Det här är mitt första seriösa försök till en blogg som jag kan kladda ned tankar, funderingar och resultat.

Resultat? Vadå resultat?
Jo jag har för avsikt att ge ett mycket seriöst försöka att förändra mitt liv gå ned i vikt då allt pekar på att jag är ohälsosamt överviktig med ett BMI på 43 enligt dietguiden.com och som rekommenderar att jag går ned 58kg för att nå ”normalvikt”. Det återstå att se om den vikten kan uppnås då jag nu i skrivande stund väger ca 138kg.

Heliga exkrement, 138kg?
Ja det är jag det, 138kg fördelat på 179cm. Även om jag fysiskt inte är i topptrim så måste jag säga att jag fortfarande mår attans bry psykiskt men nu har jag bestämt mig för att må attans bra fysiskt också och jag kan säga lite poetiskt att det är här min svåra resa börjar mot lättare mål.

Jag återkommer senare med mer information så som mått,  vikt och lite djupare tankar om detta.

Så vad säger ni, kan jag ha karaktären för att kunna gå ned i vikt och lägga om mitt liv helt?
Det återstår att se men jag ska ge det ett jävligt ärligt försök.

På återseende snart!

Kommentera

